Ets a » Blog Club Excursionista MadTeam » Cuadern d'Entrades » April 2010 » Primer Monogràfic D’alpinisme Del 5è. Aniversari Del C.e.madteam
Friday 2 de April de 2010, 17:30:59
PRIMER MONOGRÀFIC D’ALPINISME DEL 5è. ANIVERSARI DEL C.E.MADTEAM

Els dies passen volant, aquest 2010, el CE Madteam fa 5 anys i per celebrar-ho, que millor que regalar als socis més ràpids al teclat una bona pila de monogràfics?

Poc desprès de penjar el formulari, les primeres places gairebé van quedar plenes, i al final del període d'inscripció, teníem bastants més del doble de socis apuntats que places tenia el monogràfic, calia fer un sorteig, oportunament filmat i penjat a youtube, que per alguna cosa som el primer club de muntanya virtual.

Un cop demostrat que amb aixo del cine no ens guanyarem la vida, vam avisar als socis premiats i el passat dia 24 de març vam fer una primera trobada al local de l'Espai País Valencià, a la vila de gracia, on, desprès de les presentacions es va realitzar la sessió teòrica del monogràfic.

El dissabte següent (dia 27) va ser el gran dia, amb puntualitat britànica uns, i d'altres no tant, vam retrobar-nos tots a Vallter, la zona escollida per la realització del monogràfic.

Mentre els cafès anaven i venien, es comprovava el material que duia cadascú, s'organitzaven els diferents grups i ben aviat ens vam trobar tots caminant muntanya amunt fins la zona d'accés a la Canal Estreta, on la neu estava en millors condicions.

Es van realitzar diversos exercicis...

- Progressió en pendent de neu sense piolet, amb piolet, i amb grampons
- Descens en pendent sense piolet, amb piolet, i amb grampons
- Autodetencions sense piolet, amb piolet (3 formes possibles de caiguda), i exercici combinat
- Encordament i nusos principals
- Ancoratges en neu
- Exercicis de progressió, reunió i caiguda

1270223762_dE34ICHgr_kKALofr_pu.jpg  1270223927_52u78_LMeSU5igAsOchi.jpg

Al vespre, desprès de la sessió teòrica i de videoprojecció en una magnifica pantalla improvisada, vam preparar un sorteig de regals entre les participants just abans d'anar a sopar.

Després a dormir ben d'hora que a l'endemà tenien feina.

El diumenge es van organitzar quatre grups, que van anar a realitzar dues canals al Gra de Fajol, l'estreta i la occidental, per posar en practica totes les tècniques i coneixements impartits el dia abans pels monitors. Un cop a dalt, tots junts cap avall.

1270225327_m_6ACufrJ_pBR_1gIj_s.jpg    1270225416_eprun_7E89o78aLMeplO.jpg

Abans de tornar cap a casa, paradeta a Setcases, on ens espera una megabutifarra amb seques. Ens ho hem guanyat.

Cal destacar la predisposició del personal i la paciència dels monitors, i sobretot, el bon rotllo imperant tot el cap de setmana. Ens va acompanyar fins i tot la climatologia, fred a la nit i molt de solet durant el dia.

Gracies de nou a tots per haver participat, als monitors de l'Escola Glacera (Cesar, Javier, Fernando i Taki), al refugi Pastuira (Joan) per posar-nos tot el més fàcil possible, i al restaurant Ter per les botifarres.

Des de la junta del Club Excursionista Madteam volem que sapigueu que quant les coses surten així, es quant veiem que la feina que fem dia a dia realment val la pena.