Ets a » Blog Club Excursionista MadTeam » Cuadern d'Entrades » March 2010 » Raquetada A Vallter
Friday 19 de March de 2010, 09:19:54
RAQUETADA A VALLTER
Tipus d'Entrada: CUADERN | 7 Comentaris | 2658 visites

Raquetada a Vallter

Dia 27 de Març de 2010

Itinerari
Vallter 2000 (2163 m) - Cruïlla camí de Canigó (2276 m) - Font d’en Xavier (2297 m) - Portella de Mentet (2413 m) - Naixement Rierol (2173 m) - Ruïnes barraca de l’alemany (1988 m) - Refugi de l’alemany 'ruïnes' (1968 m) - GR-10 (1964 m) - Coll de la serra de Caret (2346 m) - Petit corriol (2520 m) - Pic de Serra Gallinera (2670 m) - Pic de la Dona (2705 m) - Portella de Mentet (2413 m) - Vallter 2000 (2163 m)

Fitxa Tècnica

Pujada acumulada: 1085 m | Alçada mínima-màxima: 1961-2707 m

Distància aproximada: 12,50 km | Temps aproximat sense parades: 4h 25m (en epoca estival)

DADES CARTOGRÀFIQUES

* Track i punts principals per a Google Earth: Arxiu KML

* Track i punts principals per a GPS: Arxiu GPX

* Track per a GPS: Arxiu GPX per a MapSource

Descripció: Recorregut circular per la zona de l’estació d’esquí de Vallter, amb raquetes, esquís o a peu.

Descarregat la fitxa de la sortida (arxiu PDF)

Agraïment a l'amic Justino
del portal web Senderisme i Teca, per la seva inestimable ajuda i permís per poder utilitzar els seus textos e imatges de la seva ruta Volta a la serra de Bacivers

Lloc de trobada: parking de la estació de Vallter 2000

Hora de trobada: 9.00 hores

Transport: Cotxes particulars

Requisits

Esportista amb bona condició física i practicant de la muntanya hivernal.

MATERIAL OBLIGATORI:

El material imprescindible per aquesta sortida és el propi d’una sortida hivernal; roba d’abric, guants, gorra, jaqueta i pantalons paravent, menjar suficient pel recorregut, aigua, piolet, grampons i raquetes o esquís.

OBSERVACIONS:

Obligatorietat de tenir vigent la Licencia federativa 2010 (modalitat C), en cas de no tenir-ne el Club et facilitara una llicencia temporal només per l’activitat (5 euros).

ACTIVITAT ORGANITZADA PEL CLUB EXCURSIONISTA MADTEAM

7 Comentaris
Enviat per Amunt! el Friday 19 de March de 2010

“Tant sols un comentari sobre l'horari. A menys que estiguis en una excel.lent forma física, aquesta sortida comporta més de set hores d'activitat. Per tant, cal que ho tingui en compte algú poc experimentat, ja que, de cap de les maneres, es pot considerar una matinal. Això sí, l'itinerari és molt interessant i les vistes sobre el Canigó i el sector de Carançà esplèndides. Salut i muntanyes!!”
Enviat per Mirlo el Friday 19 de March de 2010

“Hola Xavier, per aixó l'horari esta especificat "sense parades" i en epoca estival...potser caldria afegir...APTE PER A SUPERMAN'S..i demés essers fantastics :))Gràcies!!”
Enviat per Amunt! el Friday 19 de March de 2010

“Home, no hi ha per tant!! Però saps que a vegades la gent no llegeix més enllà del que sembla evident i aleshores passa el què passa. Una bona zona i una bona manera de pujar el pic de la Dona. A veure si el temps i el vent us respecten!!”
Enviat per Justino el Sunday 21 de March de 2010

“Hola,Repassant el track original veig que vam estar 6 hores 15 minuts amb parades incloses (solem parar força). Esta clar que fer-la a l'hivern i amb força neu augmentarà el temps considerablement... Els meus calculs son d'entre 7 i 8 hores (suposant que la velocitat que tinguessim "en planer" amb raquetes per aquest terreny fos d'uns 3.5 km/h) això coincideix amb els càlculs d'Amunt!... La major part del terreny no hauria de tenir problemes amb les raquetes (sempre que hi hagi prou neu) i l'esforç de pujada es redueix a arribar a la portella de Mentet i després al coll de la serra de Caret (aquí probablement les raquetes faran mes nosa que rés més ja que la pujada te un pendent considerable 400m en 1.5 km). No crec que sigui per supermans pero evidentment demana un esforç important...El que si que faria jo és sortir una mica més aviat (almenys una hora abans) per evitar que el temps ens mossegui el cul (pot ser tinc massa manies sempre en sortir aviat però tenir temps per davant dona molta tranquilitat... i ja se sap que per una cosa o altra mai es surt a l'hora acordada)... Tambe podria ser bona idea fer nit al refugi d'Ull de Ter... ”
Enviat per Muntanyeta el Tuesday 23 de March de 2010

“ei! m'agrada pero no podrem venir... em guardo els tracks per un altre dia gracies nois per la informació!!!!!!!!!!!”
Enviat per Betriacum el Friday 26 de March de 2010

“Celebro que el club torni a organitzar una sortida col·lectiva, ja que últimament això s'estava morint ... d'inactivitat. Espero que no sigui la última i que torni l'esperit i les activitats que s'havien fet anys enrere. Malauradament jo ja tinc les vacances de setmana santa muntades i no podré venir, però encoratjo els organitzadors i junta del club a recuperar les quedades, les col·letives etc etc i alhora em brindo, si se'm necessita, a col·laborar en el que pugui.Una abraçada a tots/es.Marià”
Enviat per Mirlo el Sunday 28 de March de 2010

“Gràcies Marià pels anims....a veure si em fem alguna tant multitudinaria com aquella de Rupit.Ahir al final vam optar per fer algu més senzillet, vam pujar al Gra de Fajol, la neu d'inici estava força bé...i a la baixada algun tram encara s'aguntava dura, més avall ja començava la pasteta primaveral (els crampons a la motxilla). Ja penjarem un "resumillo i quatre fotos".”