Thursday 22 de March de 2012, 17:18:26
Huayhuash

Huayhuash (Andes del Perú)
Film de la expedició als Andes del grup muntanyenc QQDL.
Es prega confirmació d'assistenca a info@llibreriahoritzons.com o al 93 451 30 97.
Dimarts 27 de març a les 20 h.

Aquest film us proposa un recorregut integral i circular per la serralada de Huayhuash, unes muntanyes allunyades dels circuits tradicionals, al sud de la famosa Cordillera Blancaa través de collades de més de quatre mil cinc-cents metres d’altura i contemplant muntanyes tan espectaculars com el seu cim més alt, elYerupajá, de 6.550 metres, o tan mítiques com el Siulá Grande (6.356 m), escenari de la dramàtica i increïble aventura del muntanyenc Joe Simpson, que sobrevisqué, quan ja era donat per mort, a una caiguda en una esquerda, amb greus fractures a les cames (llibre i pel·lícula “Touching the void”, Tocant el buit).

En el film viurem les escalades a dos pics de la serralada, el Nevado Pumarinri (5.460m) i el Diablo Mudo (5.350m), amb els seus inconvenients de mal d’alçada i dificultats tècniques, però també amb les grans satisfaccions de poder fer cim i de gaudir de tot Huayhuash des de les altures.

A part de la experiència estrictament alpinística, a Huayhuash també hem compartit el temps amb els hospitalaris pastors quítxues que habiten les altes valls, encara en cabanes de pedra amb sostre de palla, i amb els nens que ens han agraït amb somriures les llaminadures i globus que els hi hem repartit.

Un viatge per la frontera del temps (entre el neolític i el segle XXI) i de l’espai (entre la populosa i acolorida ciutat de Huaraz, on comença i acaba el trèkking, i les impressionants solituds dels grans cims andins).