Ets a » Blog Club Excursionista MadTeam » Arxiu de Relats » January 2013 » Raquetaga: Iniciació A Les Raquetes De Neu
Wednesday 30 de January de 2013, 18:33:26
RaqueTaga: iniciació a les raquetes de neu
Tipus d'Entrada: RELAT | 3318 visites

7h del matí de dissabte dia 26 de gener: el minibus obre les portes als participants de la RaqueTaga i engega motors per conduir-nos fins dalt de la Collada de Toses. Cares de son que deixen entreveure l’emoció del que promet ser un gran dia. Llums vermelles a l’interior del minibus i un parell d’horetes per endavant per relaxar-se i gaudir del trajecte.

Molts de nosaltres ens despertem bo i contemplant el paisatge innivat que ens ofereix la Vall de Ribes. L’ascens a la Collada ofereix una imatge de postal que ens adverteix de la imminència de l’arribada al seu punt més alt (1800 m.), corresponent a l’inici de la sortida.

Després de les presentacions i d’un bon esmorzar, ens disposem a iniciar l’excursió. En Marc Turell, en qualitat de guia a muntanya, ens acompanya durant la sortida i ens explica amb gran destresa tots els aspectes relacionats amb les raquetes, des dels orígens i components bàsics fins les diferents tècniques de progressió en la neu. Durant el camí anem fent pauses per compartir les sensacions viscudes i posar en pràctica els coneixements que hem anat adquirint.

El vent bufa ben fort i augmenta la sensació d’èpica, a més de regalar-nos un munt de formes capricioses fruit de l’erosió sobre el mantell de neu. A dalt del llom dels plans de Bassa i de l’Orri, però, presenta certa virulència i ens marca el moment d’iniciar la tornada buscant recer a l’interior del bosc. Afortunadament el sol va apareixent a intermitències i ens permet realitzar una parada per fer un piscolabis amb tranquil·litat. El descens ens ofereix magnífiques vistes del Ripollès i la Baixa Cerdanya i brinda converses entretingudes entre tots nosaltres.

L’excursió ha acabat però encara queda temps per dinar i fer una bona sobretaula. Finalment arriba l’hora d’acomiadar-se. Fem la foto de grup i repartim un petit obsequi. Tothom està molt content de la sortida i té ganes de tornar-hi. El Staff prometem noves experiències ara que ja coneixem el món de les raquetes.

El minibus ens conduirà de retorn a Barcelona: és el moment de descansar i processar tot allò que hem après i viscut en el que ha estat, efectivament, una gran jornada.