Ets a » Blog Club Excursionista MadTeam » Cuadern d'Entrades » May 2015 » Matarranya: Rutes De Senderisme
Wednesday 20 de May de 2015, 11:30:31
Matarranya: rutes de senderisme

Dissabte 30 i 31 Maig 2015

Es tracta d’una sortida de cap de setmana a la comarca del Matarranya, amb una activitat excursionista el dissabte i una altra el diumenge.

Dissabte 30 de maig 2015
Les Roques del Masmut a Pena-roja de Tastavins (Matarranya)
Tipus de sortida: Senderisme
Hora de trobada: 09:00 hores
Lloc de trobada: Pena-roja de Tastavins. Plaça de l’església.

Detall ruta:
L’excursió consisteix en un tomb de 360º al voltant de les impressionants Roques del Masmut, a la vessant de Terol dels Ports, una mola de conglomerat vermellós que s’alça a tocar de Pena-roja de Tastavins, a la comarca del Matarranya. Sortirem del centre de Pena-roja, anirem fins la bassa de Sant Miquel, tot passant pel Pont Xafat i ens acostarem a les Roques fins un petit coll que queda just a sota les imponents parets. Aquí podem optar per pujar fins el cim del Masmut, a 1.035 metres, fent una breu grimpada de pujada i baixada. Un cop de nou al coll seguirem la pista fins un mirador on tindrem les millors vistes de les parets de les Roques. Aquí recordarem a Desideri Lombarte, un dels escriptors contemporanis més importants de la literatura catalana a l’Aragó, nascut a Pena-roja, tot llegint algun dels seus poemes. Tornarem al coll i baixarem per un sender molt panoràmic que ens portarà al riu dels Prats. Un cop al torrent agafarem la pista del Boixar, que seguirem una estona fins desviar-nos a l’esquerra, tot envoltant la mola de les Roques, passant pel mas del Peret, i tornant a Pena-roja.

A la sortida farem també una mica de recorregut turístic pel poble de Pena-roja de Tastavins. La sortida està plantejada de forma que amb la visita i l'excursió recordarem el poeta local Desideri Lombarte a través de les seves poesies.

Durada aproximada: 4-5 hores | Desnivell: 650 metres | 15 quilòmetres

Diumenge 31de maig 2015
La Caixa i el Periganyol a Beseit (Matarranya)
Tipus de sortida: Senderisme
Hora de trobada:  09:00 hores
Lloc de trobada: Beseit. Plaça de Santa Ana, davant de l’hotel la Fàbrica de Solfa

Detall ruta:
Des de Beseit seguirem la pista que ens porta, direcció Pena-roja de Tastavins, cap el Pantà de Pena. Abans d’arribar-hi trobarem a ma dreta l’indicador del PR-TE 152 que seguirem en direcció a la mola de la Caixa. La pujada, ben senyalitzada, va fent ziga-zagues fins un desviament que ens marca la direcció de la Caixa i del Periganyol. Seguirem en direcció aquest darrer fins el cim, on hi ha una barraca que utilitzen els forestals de la zona. Estem a 1.033 metres d’alçada amb una vista panoràmica impressionant sobre les valls de Vall-de-roures, Beseit i el Pantà de Pena. Tornarem a la cruïlla i seguirem en direcció a la Caixa per un camí marcat i ben definit. Passarem per dessota les parets de la cinglera que seguirem fins el final, on es troba l’únic pas que dona accés al cim de la Caixa. Es tracta de l’únic tram complicat, una canal que cal grimpar. Hi ha una corda fixa que ens ajudarà a superar els darrers metres. Un cop superat aquest pas, arribarem al cim pelat i pla de la Caixa, amb 1.014 metres, des d’on gaudirem d’una vista excepcional de 360º. La tornada és pel mateix camí de pujada.

Durada aproximada: 3-4 hores |Desnivell: 450 metres | 7 quilòmetres

Requisits

Observacions comunes a les 2 activitats:
Caldrà portar obligatòriament: roba adient a l’activitat i climatologia i estar en possessió de la targeta de la FEEC. En cas de no tenir-ne el club t'en pot tramitar una assegurança temporal pels dies de l'activitat. (12 euros) . Caldrà portar també aigua i esmorzar.