Ets a Blog Club Excursionista MadTeam Arxiu d'Articles February 2012 Agrupació Excursionista “catalunya”. 100 Anys De Cultura I País
Thursday 9 de February de 2012, 10:38:47
Agrupació Excursionista “Catalunya”. 100 anys de cultura i país

L’1 de juny de 1912, com a conseqüència dels corrents renaixentistes de l’època, un grup de cantaires de l’Orfeó Català del Palau de la Música, entre els que hi havia Emili Jové, Jaume Jorba, Francesc Pi i d’altres, funden aquesta l’Agrupació Excursionista “Catalunya”.

Una entitat que va néixer amb la voluntat de donar a conèixer el nostre país, la seva història i tradicions, els seus monuments, el seu folklore, la seva gent, els seus paisatges naturals. També per fer cultura i ciència, amb recerques botàniques i minerals. Tot plegat a través de l’excursionisme.

L’entitat, ja amb el nom d’Agrupació Excursionista “Catalunya”, va tenir diversos estatges socials, fins que l’any 1933 s’instal·là -durant 75 anys- a la Plaça del Pi núm. 5, al cor del barri Gòtic de la Ciutat Comtal. Molt més tard,l'any 2008 es va inaugurar l'actual seu al barri de la Sagrada Família.

El que primer foren petites excursions i visites culturals, amb els anys es van amplianr i, de forma constant es van creant diferents seccions com ara Muntanya, Escalada, Espeleologia, Fotografia, Esquí, Càmping, Coral, Cultura, BTT, Curses atlètiques a muntanya per parelles. Amb l'actualitat la secció infantil–juvenil, la de Caiac i darrerament la de turisme eqüestre han completat l'oferta lúdico-esportiva de la nostra entitat.

La senyera de l'Agrupació Excursionista “Catalunya” , que el 1974 ja va anar a per un vuitmil, l'Annapurna, ha visitat molts cims al llarg dels seus cent anys, destacant dos vuitmils, el Cho Oyu (8.201 m) i l'Everest (8.848 m). També la Piràmide Vinson, a l’Antàrtida, sense oblidar que ha onejat als set cims més alts del cinc continents i ambdues zones polars, fet aquest darrer, conegut internacionalment con el “ Projecte Seven Summits” que el vàrem completar per segona vegada a la historia del muntanyisme mundial.

Amb ocasió de les grans expedicions, sempre hem rebut la bandera de Catalunya i de Barcelona, de mans dels Presidents de la Generalitat i dels Alcaldes de la ciutat, respectivament.

Finalment volem compartir amb tots vosaltres les diferents activitats que durant aquest any prepararem amb motiu de l’efemèride. Esteu atents al web de l’Agrupació Excursionista “Catalunya”

Informació facilitada per Manuel Cabanillas (AEC)